معرفی برخی مراکز و گروه های تخصصی در حوزه علوم اعصاب تربیتی
مطالعات عصب- تربیت (Neuroeducational Studies) دانش میان رشتهای مرکب از علوم اعصاب، علوم شناختی، روانشناسی، و علوم تربیتی است که رسالت اساسی آن ایجاد یک بنیاد مسستحکم پژوهشی برای دانش و عمل تربیت است. این دانش نوین به مطالعه دلالتها و کاربردهای علوم اعصاب درنظریه، سیاست و عمل تربیتی- پداگوژی و برنامه درسی- میپردازد. در طول دو دهه گذشته تلاش های زیادی جهت تاسیس و ارتقای این دانش بینرشتهای در برخی از دانشگاههای معتبر در سراسر دنیا صورت گرفته است. همچنین در حال حاضر، برخی از سازمانها، موسسات و انجمن های علمی در جهت معرفی و ارتقا این دانش جدید به فعالیت میپردازند که از جمله آنها می توان به مراکز و گروههای زیر اشاره کرد:
گروه مطالعاتی مغز، علوم اعصاب و تربیت وابسته به انجمن پژوهشهای تربیتی آمریکا
http://www.aera-brain-education.org/))
گروه مطالعاتی علوم اعصاب و تربیت وابسته به انجمن اروپایی مطالعات یادگیری و آموزش
(http://www.earli.org/special_interest_groups/22._Neuroscience_and_Education)
جامعه بین المللی ذهن، مغز و تربیت
مرکز علوم اعصاب و تربیت دانشگاه کمبریج
(http://www.cne.psychol.cam.ac.uk/)
مرکز مطالعات علوم اعصاب تربیتی
(http://www.educationalneuroscience.org.uk/events.html)
موسسه عصب- تربیت: کاربرد پژوهش مغز در تدریس و یادگیری
(http://www.theneuroeducationinstitute.com/)
شبکه پژوهشی عصب-تربیت دانشگاه بریستول